Wybierzcie spośród Was lidera, który będzie się kontaktował
ze mną, jeśli będziecie mieli jakieś pytania i wątpliwości.
Nad zadaniami
będziecie pracować w domu, podczas naszych zajęć informatycznych oraz podczas
piątkowych konsultacji.
W opracowaniu zagadnień korzystajcie z
materiałów źródłowych.
Projekt realizujecie przez 3 tygodnie:
od 11 do 25 maja 2018 r.
Sposób realizacje zadań:
GRUPA 1 – JAK WYGLĄDA PSZCZOŁA?
1. Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie
się, jak wygląda pszczoła.
2. Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący
wyglądu i budowy pszczoły. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazło się
tam:
a. zdjęcie lub rysunek pszczoły z opisem jej
budowy;
b. wyjaśnienie, w jaki sposób pszczoła zbiera
nektar i pyłek;
c. wyjaśnienie, w jaki sposób pszczoła lata;
d. porównanie wyglądu pszczoły i osy.
źródła:
GRUPA 2 – W ULU
1. Na
podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie się, jaką strukturę ma pszczeli rój.
2. Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący
pszczelej rodziny. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazły się tam:
a. zdjęcia i rysunki różnych rodzajów pszczół;
b. opis zadań, jakie wykonują poszczególne postaci pszczół;
c. opis rozmnażania pszczół;
d. wyjaśnienie, w jaki sposób pszczoły komunikują się ze sobą.
źródła:
GRUPA 3 - ZNACZENIE PSZCZÓŁ
1. Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie
się, jaką rolę pełni pszczoła
w przyrodzie.
2. Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący
znaczenia pszczół w przyrodzie. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazły
się tam:
a. informacje o roli pszczół, jako zapylaczy wraz
wyjaśnienie pojęcia zapylenia
i rysunkiem budowy kwiata.
b. zdjęcia lub/i rysunki produktów pszczelich z
opisem ich wykorzystania przez człowieka.
c. informacje o rodzajach miodów i sposobie rozpoznania
prawdziwego miodu.
źródła:
GRUPA 4 – RATUJMY PSZCZOŁY
1. Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie
się, jakie są przyczyny masowego umierania pszczół i w jaki sposób każdy z nas
może je ratować.
2. Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący
zagrożeń dla pszczół. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazły się tam:
a. opis przyczyn ginięcia pszczół;
b. opis skutków użądlenia, sposoby zapobiegania przed użądleniami;
c. sposoby ratowania pszczół;
d. wyjaśnienie, na czym polega akcja „Adopcja pszczół”.
źródła: