Proces


źródło: pixabay.com
 Zostaliście już podzieleni na 4-5 osobowe zespoły. 
  Wybierzcie spośród Was lidera, który będzie się kontaktował ze mną, jeśli będziecie mieli jakieś pytania i wątpliwości. 
   Nad zadaniami będziecie pracować w domu, podczas naszych zajęć informatycznych oraz podczas piątkowych konsultacji.
   W opracowaniu zagadnień korzystajcie z materiałów źródłowych.

   Projekt realizujecie przez 3 tygodnie: od 11 do 25 maja 2018 r.


Sposób realizacje zadań:

GRUPA 1 – JAK WYGLĄDA PSZCZOŁA?
1.     Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie się, jak wygląda pszczoła.
2.     Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący wyglądu i budowy pszczoły. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazło się tam:
a.     zdjęcie lub rysunek pszczoły z opisem jej budowy;
b.     wyjaśnienie, w jaki sposób pszczoła zbiera nektar i pyłek;
c.      wyjaśnienie, w jaki sposób pszczoła lata;
d.     porównanie wyglądu pszczoły i osy.

źródła:

GRUPA 2 – W ULU
1.      Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie się, jaką strukturę ma pszczeli rój.
2.      Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący pszczelej rodziny. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazły się tam:
a.     zdjęcia i rysunki różnych rodzajów pszczół;
b.     opis zadań, jakie wykonują poszczególne postaci pszczół;
c.      opis rozmnażania pszczół;
d.     wyjaśnienie, w jaki sposób pszczoły komunikują się ze sobą.


źródła:


GRUPA 3 - ZNACZENIE PSZCZÓŁ
1.     Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie się, jaką rolę pełni pszczoła
w przyrodzie.
2.     Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący znaczenia pszczół w przyrodzie. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazły się tam:
a.     informacje o roli pszczół, jako zapylaczy wraz wyjaśnienie pojęcia zapylenia
i rysunkiem budowy kwiata.
b.     zdjęcia lub/i rysunki produktów pszczelich z opisem ich wykorzystania przez człowieka.
c.      informacje o rodzajach miodów i sposobie rozpoznania prawdziwego miodu.

źródła:


GRUPA 4 – RATUJMY PSZCZOŁY
1.     Na podstawie materiałów źródłowych dowiedzcie się, jakie są przyczyny masowego umierania pszczół i w jaki sposób każdy z nas może je ratować.
2.     Przygotujcie dwu stronicowy artykuł dotyczący zagrożeń dla pszczół. Zwróćcie uwagę szczególnie na to, aby znalazły się tam:
a.     opis przyczyn ginięcia pszczół;
b.     opis skutków użądlenia, sposoby zapobiegania przed użądleniami;
c.      sposoby ratowania pszczół;
d.     wyjaśnienie, na czym polega akcja „Adopcja pszczół”.

źródła: